Warunki świadczenia usługi

Informacje ogólne

  1. Właścicielem niniejszego Sklepu internetowego jest firma SIM OKRZOS Sp. z o.o., ul. Sobótki 14, 45-838, KRS: 0000618254, NIP: 7543118695, Regon: 364304407, nazywana w dalszej części regulaminu „SIM OKRZOS”.
  2. Jako Kupującego rozumie się osobę prawną, fizyczną, lub jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, jednak posiadającą zdolność do zaciągania we własnym imieniu zobowiązań, oraz nabywania praw.
  3. Zgodnie z art. 384. § 1. Kodeksu Cywilnego, postanowienia niniejszego Regulaminu są wiążące dla Sprzedającego i Kupującego.
  4. Produkty znajdujące się w naszej ofercie są wolne od wad fizycznych i prawnych oraz legalnie wprowadzone na rynek polski.
  5. Językiem obowiązującym dla tego regulaminu, informacji podanych w sklepie, procesu składania zamówienia, oraz zawierania umowy kupna-sprzedaży jest język polski.
  6. Firma SIM OKRZOS jest stroną umowy kupna-sprzedaży zawieranej z Kupującym i widnieje na dokumencie sprzedaży jako Sprzedawca zamówionych przez Kupującego produktów.
  7. Zamówienia na towary oferowane w sklepie internetowym firmy SIM OKRZOS przyjmowane są za pomocą formularza zamówienia.
  8. Wszystkie ceny towarów i usług znajdujące się w sklepie SIM OKRZOS wyrażone są w złotych polskich i zawierają należny im podatek VAT. Wiążąca dla stron transakcji jest cena widniejąca przy danym produkcie w momencie złożenia zamówienia.
  9. Na zakupione produkty wystawiamy faktury VAT lub paragony.
  10. Towar zamawiany w metrach jest produktem prefabrykowanym, dostosowanym do potrzeb Kupującego, w związku z czym Kupującemu nie przysługuje prawo do jego zwrotu.
  11. Warunki zwrotu towaru reguluje ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.). Koszt transportu pokrywa Kupujący.
  12. Obowiązkiem Kupującego jest sprawdzenie stanu zewnętrznego paczki i w razie zastrzeżeń sporządzenie protokołu szkody.
  13. Koszt transportu zamówionego towaru uzależniony jest od wybranej formy dostawy i płatności.

Składanie i potwierdzenie zamówienia

  1. Aby złożyć zamówienie w sklepie internetowym, wymagana jest jednorazowa rejestracja użytkownika, w której należy podać swoje dane osobowe i adresowe wymagane w formularzu rejestracyjnym. Dane pobrane w procesie rejestracji są wymagane do przetworzenia i zrealizowania zamówienia, oraz kontaktu w razie potrzeb określonych w Warunkach świadczenia usługi.
  2. Wszystkie wymagane informacje są stosownie oznaczone, a pola opcjonalne nie muszą być wypełnione w chwili rejestracji. Mogą zostać uzupełnione, zmienione lub skasowane w dowolnej chwili po zalogowaniu do profilu użytkownika.
  3. Złożenie zamówienia przez Kupującego jest równoznaczne z upoważnieniem firmy SIM OKRZOS do wystawienia dokumentu sprzedaży bez konieczności uzyskania podpisu Kupującego.
  4. Każde złożone zamówienie potwierdzane jest pocztą elektroniczną na adres podany w trakcie rejestracji, a Kupujący informowany jest o każdej zmianie stanu realizacji zamówienia.
  5. Zamówienie, które nie zostało automatycznie potwierdzone, nie zostało najprawdopodobniej z przyczyn technicznych, przyjęte przez sklep. Prosimy wówczas o kontakt z obsługą sklepu w celu ustalenia przyczyny.

Terminy realizacji zamówienia

  1. Zamówienia potwierdzane są niezwłocznie po ich złożeniu, jest to proces automatyczny.
  2. Po potwierdzeniu zamówienia oczekujemy na płatność.
  3. Po wpłynięciu wpłaty wysyłamy towar, w przypadku jej wpłynięcia na nasze konto przed godziną 10:00 przesyłka nadawana jest jeszcze tego samego dnia.
  4. W przypadku przedłużenia się terminu realizacji zamówienia Klient jest o tym powiadamiany drogą elektroniczną lub telefonicznie.

Reklamacja z tytułu braku zgodności produktu z umową

  1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu z tytułu braku zgodności produktu z umową są określone w ustawie o prawach konsumenta z dnia z dnia 30 maja 2014 r.
  2. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą, o którym mowa w § 9 z tytułu rękojmi są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
  3. W powyższej wiadomości w formie pisemnej lub elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
  4. Dla oceny nieprawidłowości i niezgodności Produktu z umową, Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu mają obowiązek udostępnić Produkt Sprzedawcy, a Sprzedawca zobowiązany jest do odebrania go na swój koszt.
  5. W przypadku nieprawidłowości wynikających z usługi dostawy (w szczególności uszkodzenia przesyłki) prosimy o sporządzenie protokołu reklamacyjnego w obecności kuriera i dołączenie go do zwracanej przesyłki.
  6. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu jej otrzymania.
  7. W przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem.
  8. Klient może żądać w pierwszej kolejności wymiany lub naprawienia Produktu przez Sprzedawcę. Obniżenia ceny oraz odstąpienia od umowy Klient może żądać wyłącznie w przypadkach wskazanych w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (m.in. w przypadku, gdy niezgodność towaru z umową jest istotna, gdy Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową lub gdy brak zgodności towaru z umową występuje nadal, pomimo że sprzedawca próbował już doprowadzić towar do zgodności z umową).
  9. W związku z uzasadnioną reklamacją Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, Sprzedawca odpowiednio:
    1. pokrywa koszty naprawy lub wymiany oraz ponownego dostarczenia Produktu do Klienta
    2. obniża cenę Produktu (obniżona cena musi pozostawać w proporcji ceny towaru zgodnego z umową do towaru niezgodnego z umową) i zwraca Konsumentowi lub podmiotowi, wartość obniżonej ceny najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny od Konsumenta lub podmiotu
    3. w przypadku odstąpienia od umowy przez Konsumenta lub podmiot, Sprzedawca zwraca mu cenę Produktu najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwracanego towaru lub dowodu jego odesłania. W razie odstąpienia od umowy, Konsument lub podmiot, zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić towar do Sprzedawcy na koszt Sprzedawcy
  10. Odpowiedź na reklamację jest przekazywana:
    1. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektroniczne
    2. w wersji papierowej

Prawo odstąpienia od umowy

  1. Klient będący jednocześnie Konsumentem lub podmiotem, który zawarł umowę na odległość może od niej odstąpić bez podania przyczyn składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie udostępnionego przez Sklep oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
  2. W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą, a Konsument lub podmiot, mają obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
  3. Konsument lub podmiot ponoszą odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania 
  4. Jeżeli Sprzedawca sam odbierze Produkt od Konsumenta lub podmiotu, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta lub podmiot, dowodu jej odesłania w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  5. Termin czternastodniowy, w którym Konsument lub podmiot może odstąpić od umowy, liczy się:
    1. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt będąc zobowiązanym do przeniesienia jego własności - od dnia, w którym Konsument lub podmiot (lub wskazana przez nich osoba trzecia inna niż przewoźnik) objął Produkt w posiadanie,
    2. dla umowy, która obejmuje wiele Produktów które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, jego partii lub części,
    3. dla umowy polegającej na regularnym dostarczaniu Produktu przez czas oznaczony - od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów,
    4. dla pozostałych umów - od dnia zawarcia umowy.
  6. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi lub podmiotowi w wypadku Umowy Sprzedaży:
    1. w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb. Produkty przygotowane specjalnie dla Klienta, np. tkaniny cięte na miarę wg zamówienia nie podlegają zwrotowi
    2. w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu
    3. w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami
    4. o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości
    5. w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia
  7. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy jak i Klientowi w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym

Postanowienia końcowe

  1. Standardowa oferta sklepu dostępna jest tylko na terenie Polski. Koszty wysyłki podane podczas składania zamówienia dotyczą paczek nadawanych wyłącznie do lokalizacji na terenie Polski.
  2. Istnieje możliwość wysyłki poza Polskę za zgodą obsługi sklepu. W tym celu prosimy o kontakt przed złożeniem zamówienia.
  3. Poprzez złożenie zamówienia w sklepie klient wyraża zgodę na wykorzystanie danych osobowych podanych w formularzu zamówienia. Zgodnie z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, dane Klienta zostaną wprowadzone do bazy wyłącznie do celu realizacji zamówienia i nie będą udostępniane osobom trzecim, z wyłączeniem firm dostarczających zamówione przesyłki. Zgodnie z ustawą klient ma prawo wglądu i poprawiania swoich danych, może też zażądać zaprzestania ich przetwarzania.
  4. Zdjęcia produktów mogą odbiegać od rzeczywistego wyglądu produktów. Wynika to ze sposobu przetwarzania obrazu przez różne urządzenia wyświetlające.
  5. Ilość produktów oferowanych w ramach sklepu jest zmienna z uwagi na sprzedaż prowadzoną także w sklepie stacjonarnym. Staramy się jednak zachować dostępność produktów prezentowanych na stronie.
  6. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem obowiązują przepisy Kodeksu Cywilnego.